اول الفی ها !

کلاس اول 1 دبیرستان مجتمع آموزشی شهید قدوسی قم

کلاس اول 1 دبیرستان مجتمع آموزشی شهید قدوسی قم

اول الفی ها !

بلاگ خیلی اختصاصی کلاس اول 1 دبیرستان مجتمع آموزشی شهید قدوسی قم (تیزهوشان)

تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
آخرین نظرات
تبلیغات


آمار و ارقام جام جهانی از نگاه یک ایرانی

جمعه, ۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۱۱ ب.ظ



حالا که مرحله گروهی جام بیستم هم به پایان رسید و تیم ملی کشورمون علیرغم تلاشی که برای صعود کرد، نتونست به مرحله بعد راه پیدا کنه، شاید بد نباشه همراه هم نگاهی به آمار و ارقام جام جهانی که مربوط به تیم ملی کشورمون، همگروهیاش و خود گروهشه نگاهی بندازیم...

اولین چیزی که ایران رو در صفحه اول قسمت آمار سایت فیفا قرار داده، دفاع خوب ایرانه که باعث شده این تیم توی مرحله گروهی به عنوان بهترین دفاع جام انتخاب بشه. تیم ایران تونسته با 72 تکل، 12 مهار توپ توسط دروازه بان (سیو) و 8 جلوگیری از ورود توپ به دروازه (بلاک) به عنوان بهترین دفاع دست پیدا بکنه. یعنی مجموعا با 92 مورد بالاترین از بقیه کشورها با میانگین 67.4 مورد قرار بگیره. البته تیم ایران با 72 تکل، در این زمینه هم در رده اول قرار گرفته.

مورد دوم تعداد بالای خطا توسط بازیکنان ایرانه. به طوری که رضا قوچان نژاد و آندرانیک تیموریان به ترتیب با 16 و 11 خطا، در رده اول و دوم لیست قرار دارن.

مهرداد پولادی هم که در هفته اول مسابقات، پس از توماس مولر در رده دوم بهترین بازیکنان جام ایستاده بود، نتونست روند خودش رو حفظ کنه و در پایان با 9.04 از 10، با مسابقات خداحافظی کرد.

بازی ایران - آرژانتین هم با 16 کرنر تونسته خودش رو در صدر این لیست قرار بده که البته در این لیست با 3 بازی دیگه در رده اول قرار داره. البته در مجموع گروه F با 68 کرنر در این زمینه هم رده اول رو کسب کرد.

گروه F یعنی گروهی که تیم ملی کشورمون هم در اون حضور داشت، با 14 گل بعد از گروه D که 12 گل در جریان مسابقات به ثمر رسید، دومین گروه کم گل مسابقات بود. البته جالبه که برخلاف آمار گل، این گروه با 62 ضربه در چارچوب در رده دوم قرار داره که با در کنار هم قرار دادن این آمار میشه به قدرت دفاعی تیم های این گروه پی برد.

گروه F با 11 کارت زرد و بدون کارت قرمز، گروه آروم و بی دردسری بود و در رده آخر خشنترین گروه ها قرار گرفت. از لحاظ خطا هم برخلاف تیم ایران که خطاهای زیادی رو مرتکب شد و با 46 خطا به رتبه پنجم رسید، گروه F با 143 خطا بعد از گروه G با 140 خطا در رده دوم آرومترین گروه ها قرار گرفت.

در آمار گلزنی هم تیم ایران بسیار ضعیف عمل کرد و همراه تیم های هندوراس و کامرون، فقط با یک گل زده در آخرین رده این رده بندی قرار گرفت. اگر آمار گلزنی رو در کنار ضربات در چارچوب ایران قرار بدید که تیم ملی کشورمون در این مسابقات فقط 7 ضربه رو روانه چارچوب دروازه کرد تا از این لحاظ قبل از کامرون در رده سی و یکم قرار بگیره، به آمار تاسف بار خط حمله پی میبریم.

آمار دقایق به ثمر رسیدن گل رو در نمودار زیر مشاهده میکنید که مجموعا 136 گل (در نیمه اول 52 گل و در نیمه دوم 84 گل) به ثمر رسیده.

اما چند نکته جالب:

1- ایران در این مسابقات فقط از 15 بازیکن استفاده کرد که در نوع خودش جالبه.

2- ایران در این مسابقات کمترین گل زده نسبت به سه دوره اخیرش رو داشت که دفعات قبل هر بار 2 گل به ثمر رسونده بود.

3- مهاجمان ایران از لحاظ گلزنی نسبت به بازیکنان دیگر و دوره های گذشته آمار بهتری از خودش نشون دادن.

4- لیونل مسی با گلزنی در 3 مسابقه پیاپی در مرحله گروهی هم تونست آمار فوق العاده و کم سابقه ای رو از خودش به جا بذاره تا بتونه به انتقادها نسبت به گلزنیش در تیم ملی آرژانتین پاسخ بده.

5- 4 تیم آسیایی فقط تونستن 3 امتیاز کسب کنن و همشون در گروه خودشون آخر شدن!!!!

در پایان میشه اینطور نتیجه گیری کرد که تا حدودی کیروش به خواسته خود رسید. از همون ابتدا با دعوت از 10 مدافع مشخص بود که ایران بیشتر به فکر کار دفاعیه و در مقابل آرژانتین هم به خوبی تونست به هدفش برسه. اما خط حمله ایران واقعا ضعیف بود. این ضعف میتونه برگرفته از بازیهای کم گل لیگ برتر کشورمون هم باشه که روی تیم ملی هم تاثیر خودش رو گذاشته. امیدواریم در مسابقات آینده بازی های بهتری رو از تیم ملی کشورمون ببنیم. هرچند که در آسیا هنوز هم جزو 2 تیم برتر هستیم. به امید اینکه در جام جهانی بعد ما هم در جمع 16 تیم برتر جهان حضور پیدا کنیم...

امیدوارم از این آمار و ارقام لذت برده باشید...

 

منابع : سایت رسمی فیفا - سایت رسمی یوفا - اطلاعات موثق شخصی!




نظرات  (۴)

jalal chi shod akhar pesar? chikar gharar shod koni weblog ro?
پاسخ:
باورت میشه هنوز نمیدونم؟
دوباره تو کد گیرت اومد.....هه
کاش کیروش بمونه
متاسفانه کی روش در این جام فقط سیستم دفاعی تیم مون رو هدف قرار داد.
به همین خاطر و قتی دژاگه یا قوچان می رفتن حمله هیچ کی نبود که کمکشون کنه.